Lang niet iedereen weet wat bedrijfsfotografie precies inhoudt. Ook veel bedrijfseigenaren beseffen niet wat een bedrijfsreportage kan toevoegen aan hun website en daarmee aan hun uitstraling. Eigenlijk werkt het heel simpel: iedere potentiële nieuwe klant zal uw website bekijken. De één scrolt er een beetje doorheen, de ander leest uitgebreider wat u allemaal te bieden heeft. Vaak beslist iemand in een fractie van een seconde om wel of niet verder te lezen. Waardoor wordt nu bepaald hoe lang iemand op uw website blijft ‘hangen’? Uiteraard is de tekst een belangrijke factor, die moet aanspreken en makkelijk leesbaar zijn. De tekst moet de klant ook uitnodigen om verder te lezen, hij moet het idee hebben dat dit is waar hij naar op zoek is. Maar vooral de plaatjes, de foto’s op de website, trekken de aandacht. Die maken die geïnteresseerde koper of aanstaande klant nieuwsgierig om te gaan lezen, verder te klikken en hopelijk contact op te nemen of zelfs al een bestelling te plaatsen. Spreken die plaatjes niet genoeg aan, dan is de kans groot dat die potentiële klant uw digitale deur voorbij loopt en verder gaat shoppen. Ik geef hem groot gelijk. Een website moet iets uitstralen in de zin van ‘welkom klant, wij weten waar u behoefte aan heeft en wij bieden u precies wat u zoekt’. Daarbij is sfeer uiteraard heel belangrijk. Een website moet voelen als een soort warm bad waar je in wil stappen, een zakelijk maar betrouwbaar bad ook. Wat misschien nog belangrijker is: een website moet passen bij u en bij uw bedrijf. Een bedrijfswebsite is niet alleen een visitekaartje maar ook een verlengstuk van uw business. Het is de kunst dat goed zichtbaar te maken met aantrekkelijke foto’s, die een betrouwbaar beeld schetsen dat overeenkomt met de werkelijkheid. Ik ga hierover graag met u in gesprek en zal u uitleggen wat ik als bedrijfsfotograaf te bieden heb. Ik zal u ook duidelijk maken wat de toegevoegde waarde van aansprekende foto’s op uw website is.

Aanbevolen artikelen